Människans bästa vän

Det ska ju vara hunden, eller hur?
Min lilla skatt är definitivt en bästa vän. Dock har vi en lite ojämställd relation... hon gör inte ett skit, jag tar hand om henne. Rättvist? ja eftersom hon är så söt så, ja! :D

Varje morgon påminns jag om hur olika vi är, jag och min fluffiga följeslagare.
Lowa sover med mig i min säng. Jag vet, dödssynd. Jag lovade mig själv när jag skaffade henne som valp att hon INTE skulle få sova i sängen. Men... hon var ju så liiten och ja... mitt modershjärta sa mig att sålänge jag är ensam i sängen kan hon väl lika gärna dela den med mig?! :D När hon var pytteminiliten sov hon ovanför min kudde instängd innanför en mur av andra kuddar för att hon inte skulle ramla ner och slå sig mitt i natten :D.

Hon är jättebra på att anpassa sig efter mitt liv. Hon hänger med på allt, tycker allt är kul, vill alltid göra det jag gör och vara nära mig, oavsett om det är ute i joggingspåret vi är eller lutade mot varandra i soffan. Hon är dessutom jättebra på att sova länge på morgonen! Om jag vill sova till elva halvtolv så gör vi det liksom(men då har vi också varit ute sent på natten), hon är hur bra som helst.

Det finns dock en väldigt stor skillnad på oss. Vet inte om det har med vår "artskillnad" att göra eller om det helt enkelt är personligeten det hänger på, men när väckarklockan piper (dööööd ¨åt det ljudet!!!) kan man se en klar olikhet.
Lowa är uppe, från djupsömn till klarvaken på 0,00001 sekund.
Låt oss säga att det tar lite längre tid för mig...

I samma ögonblick som jag gör minsta lilla livstecken blir Lowa jäätteglad. Hon hoppar och skuttar och ska pussas i ansiktet (jag HATAR hundpussar i ansiktet. Eller överhuvudtaget, de äter bajs förfan) on skulle lätt springa marathon och skriva högskoleprovet en sekund efter att hon vaknat.
Jag snoozar så länge det bara är möjligt (idag tex, flera timmar (A) ), vänjer mig långsamt vid tanken på att jag måste upp och börja en ny dag. Om jag måste iväg på nått så är jag halvsovande i minst en timme och är förjävlig att vara runt.
hmmm?



Jaja.
Förövrigt åker jag till smögen på fredag morgon med Cicci, Sara och Martina. Blir fredag morgon till söndag e.m-kväll nångång, tror vi kommer ha askul!
Blir fest på midsommarafton, "tjejkväll" på midsommardagen och sen tuffar vi hem nångång på söndagen när vi orkar.
Tjoho.
Ska bara komma på vad jag ska ta med mig. Försöka hitta något jag kan ha på mig som inte ser allt för hemskt ut.


Nu ska jag gå ut till brevlådan och kika om jag fått mina fiiilmer än !




snööö. Thank god att det är sommar nu :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0