Konsten att manipulera

Jag har aldrig direkt haft problem att få människor att göra som jag vill, och få saker på mitt sätt.
Trots det har jag alltid varit en mkt snäll människa (höhö), aldrig den som skriker och slår i dörrar för att få sin vilja igenom.
Hur gööör man då för att få andra människor linade kring sitt finger?
Manipulation is the shit!

Det gäller att få den andra parten att TRO att det jag vill i själva verket är en fördel för dem.

Tex. Min far var idag beredd på att behöva skjutsa mig till stallet för att luncha hästarna. (Jag är sjuk).
Dock visade det sig att jag inte behöver luncha, för en annan tjej kunde ta det passet.
Då kände jag att jag ville ha lite grejer från affären, och kan inte med att gå dit själv. Jag ser så ynklig ut just nu (A).

Hade jag ringt pappa och sagt "kan du åka till affären åt mig?"
hade han förmodligen sagt; "neej, det hinner jag ABSOLUT inte!!"

Därför sa jag;
(jag) "hej"
(pappa)  "hej"
(jag) "du behöver inte skjutsa mig till stallet, **** kunde ta lunchen"
(pappa) "nähä, va bra"
(jag) "men, kan inte du handla en liten grej åt mig istället? Det tar ju inte lika lång tid och jag kan inte gå till affären själv *host host* "
(pappa) "njaaaa.... vad ska du ha då...?"

och så var det klart :)


Nu kommer han :D


Kommentarer
Postat av: Sabina

haha du är underbar! rolig läsning :)

2008-05-05 @ 14:05:14
URL: http://chahina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0