Måndag. Härliga Måndag?

Alltså helt ärligt. Måndagar är de värsta dagarna på hela veckan. Till och med värre än torsdagar. Och denna måndagen är inget undantag, jag är irriterad, bitter, arg och en allmänt dålig människa. Hmmm.

MEN, inte helt genomsur. Jag är ganska lättad, eftersom jag fått ett "besked" som jag oroat mig för i några veckor nu. Hoppas jag kan lita på det... verkligen!

Sånahär dagar när livet känns lite.... molnigt blir jag rent sagt förbannad på solen om den skiner. Det känns som att den sitter där uppe och hånar mig, skrattar och kastar skit i ansiktet. Vafan kan inte vädret sympatisera lite iaf?
Och så blir jag arg på mig själv för den enda som bestämmer hur jag ska må är jaaag. Hallelujah.



Min mamma är söt idag iaf.
Rosie har ju haft lite trassel i ryggen och är iof bra nu och under igångsättning, men mamma hade pratat med någon som rekommenderat back on track. Back on track är för er som inte vet en kinesisk läkepryl som kommer i ryggplattor och benpaddar osv, som hjälper läkning och förebygger skador. Finns för både människor, hästar och mindre djur. Jag har varit nyfiken på det länge men tänkt att mamma aldrig skulle gå med på det, det har tagit mig ett tag att bearbeta henne så hon förstod att det är viktigt med BRA transport, UTPROVAD sadel av bra märke, att träna för instruktör ofta osv. I dont wanna push it.
Jag tänkte att förmodligen skulle mamma bara tycka attd et var onödigt extra som återförsäljarna försöker pracka på överbeskyddande hästägare (ja, som jag då ungefär haha). Men det funkar ju, många använder det och är supernöjda!.

Så kommer hon på det själv! hallå? =) Men bra är det iaf. Hennes exakta ord var "Vi får ju vara så rädda om henne som vi kan". haha. Jaaa, äntligen! Jag har manipulerat henne, det där låter precis som ngt jag brukar säga :D
Så nu blir det en ryggplatta därifrån som hon får ha inne på nätterna :).

Hmm, vad händer mer idag? Ingenting hoppas jag. Trodde jag skulle ha prov imorgon men icke då, bara körskolan på kvällen. Ska försöka komma på ngt muntligt anförande som passar också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0